hit counter Begin: 29.7.2010

04 August, 2010

Kevin David Mitnick Seorang Hacker

Waktu malam begini sangat membosankan.Dengan internet slow dan download pula cuma pada kelajuan 4-6Kb/s yang mengambil masa kira-kira 10 minit lebih untuk siap file yang lebih kurang bersaiz 5 mb.

Terfikir apa yang boleh saya lakukan pada malam ini..Buka google saja lah.Terus saya taip "Top Hacker" dan selepas mendapat beberapa hits,saya berminat dengan nama "Kevin David Mitnick".Dia seorang hacker yang secara jujur telah tamat zamannya.Tetapi dia tidak terus diam begitu saja.Menggunakan kemahiran dia yang unik itu,yang tidak semua ada pada orang lain,dia mula berubah ke arah mengembangkan security.

Secara umumnya,dia banyak menggunakan teknik social engineering dengan kelebihan yang dia ada.Kevin Mitnick juga telah menceroboh sistem syarikat Motorola,Nokia dan beberapa lagi sistem komunikasi.Dia uga lebih di kenali sebagai bapa hacker dan sehingga sekarang tiada siapa yang yang dapat merampas gelaran itu.
 

About Me

My photo
Masih menuntut di UITM.Mula mengenali dan berminat dengan internet pada umur 16 tahun.Menulis blog untuk mengisi masa lapang di samping membuka komuniti serta menyediakan kemudahan kepada semua.Terima Kasih kerana melawat blog ini.

IP Follower

Term of Use

>All post are free to copy or duplicate for any what content EXCEPT for post that have my trademark at the bottom.
>Please don't redirect download LINK/URL from this site without permission from author.
>Never use this site content for commercial purposes.
>Do not post comment with another language except for English & Bahasa.

You can help me by telling your friend, family and college members about this site.