hit counter Begin: 29.7.2010

06 August, 2010

Tips Meningkatkan Traffic Blog

Saya hanya ingin berkongsi cara yang saya gunakan untuk meningkatkan traffic ke blog saya[internetpeers.blogspot.com/]. Saya tidak menjamin apa-apa dengan tips ini tetapi haruslah membuat penilaian anda sendiri.

Apa yang saya fokuskan ialah untuk meningkatkan traffic ke blog saya. Saya menamakan teknik ini sebagai "IP Index" iaitu Internet Peers Index. IP index berfungsi sebagai menu untuk keseluruhan post yang ada di Internetpeers. Tujuan ini untuk memudahkan pelawat untuk membaca post-post yang dicari. Caranya amat senang iaitu hanya satu klik sahaja. Sila tengok screenshot di bawah ini.

IP_index

IP_index2

IP_index3

IP_index4

Dengan kaedah ini, pelawat blog anda tidak perlu melihat label yang merumitkan kerana tidak memaparkan kesemua post-post anda dan tajuk post yang tidak lengkap. Pelawat juga dapat membuat pilihan post mana yang terdetik di hati mereka untuk dibaca.

Ini hanyalah cara saya di Internetpeers dan saya tidak ingin buktikan yang teknik ini adalah bagus kesemuanya tetapi untuk memberi ilham kepada para blogger yang lain.

25 comments:

Sharinginfoz on February 25, 2010 at 5:16 PM said...

thanks for sharing...

RM952 sekarang or RM1,000 tahun depan????

Apasal suka marah??

zer0nymous on July 15, 2010 at 10:44 AM said...

Saya telah update IP Index. Sila check. Thank for the thanks

diraja22 on July 20, 2010 at 8:36 PM said...

tq, 4 info..

RaafikJahat on July 20, 2010 at 8:43 PM said...

tips yang bagus. thanks for sharing ye. :)

Azman Roslan on July 20, 2010 at 11:33 PM said...

bagusnya...

Azman Roslan telah datang ke blog ini

PEREKA CERITA on July 21, 2010 at 7:47 AM said...

wah.. terbaik tapi macam mana nak list kan post.. ada byk kot post..???

zer0nymous on July 25, 2010 at 6:55 AM said...

IP INDEX tu stkat ni sy wat secara manual :(
tapi saya xrsa mmbebankan pun :)
special for my guest ^^

Unknown on July 30, 2010 at 12:43 PM said...

bagus..terima kasih ats info ini

Mar on August 5, 2010 at 4:04 PM said...

nice info,.

saya_arief on August 5, 2010 at 8:08 PM said...

good.

rhapsody LiN on August 5, 2010 at 10:16 PM said...

x fhm lah.. huhu

rhapsody LiN on August 5, 2010 at 10:17 PM said...

x fhm lah.. huhu

zer0nymous on August 5, 2010 at 10:34 PM said...

sy cuba fahamkan :)
tips nyer ialah dengan buat "index"..
cuba pergi ke IP Index
kat IP Index ade sume post kat blog sy ini.
tak perlu "blog walking"

IKRAM on August 5, 2010 at 11:14 PM said...

tak paham la :S

zer0nymous on August 5, 2010 at 11:28 PM said...

saya cuba fahamkan:
biasanya pelawat datang ke blog kita dengan tjuan untuk mencari maklumat tertentu. Jika blog kita tidak disusun dengan baik, mereka akan anggap bazir masa mereka.

Dengan itu, saya buat "IP Index" iaitu satu post khas mengandungi segala post yang ada pada blog saya.

jadi pelawat tidak perlu "menyelongkar" blog saya dan mereka tidak akan terlepas dari mencari maklumat yang mereka mahukan.

Sila check "IP Index" yang "float" pada sebelah 'kanan,bottom' blog saya

nash on August 5, 2010 at 11:44 PM said...

err...camne nak buat IP tue?? xpaham lerrr.....huhu

zer0nymous on August 5, 2010 at 11:49 PM said...

"IP" ialah singkatan blog saya: Internet Peers

"IP Index" ialah index page/catalog

anda boleh buat dengan:

1- ciptakan post baru
2- listkan tajuk post
3- buat link bagi setiap post.

Dengan cara ini, pengunjung dapat tahu semua post yang ada pada blog anda dan baca apa yang mereka minat saja. jangan bazirkan masa pengunjung kerana pengunjung ibarat raja dan kunci kejayaan blog anda

IKRAM on August 6, 2010 at 12:43 AM said...

:D oke . Dah faham :D t'kasih bro bg info yg menarik :D bro . Ni nak tanya . Macam mana ek nak buat image kiri,kanan,atas, dan bawah tu? Macam di header blog tu . . tolong ajarkan :D blog saya nampak comot la , gambar besepah-sepah la . Kalau sudi,bg tau kat email saya ea :D

zer0nymous on August 6, 2010 at 4:28 AM said...

try "align"
http://www.htmlcodetutorial.com/images/_IMG_ALIGN.html

atau kat blog post editor, ada alignment..icon sama macam mic. words

Shahiran on August 6, 2010 at 5:30 AM said...

Kira buat sitemap (kandungan blog) la ni kan? Thanx bagitau, kalau takde orang bagitau, lambat gak nak terfikir sendiri.

About Me on August 16, 2010 at 6:29 AM said...

owh camtu ke..tq ye..

http://tempoyak-sedap.blogspot.com/

Masidah Mat Nasir on August 18, 2010 at 1:49 AM said...

TQ atas info..saya akan try...

carmen on February 5, 2011 at 4:44 AM said...

gud post!

Dhek Arief on February 21, 2011 at 9:39 PM said...

dhek-arief.co.cc
Info pameran kota jogja makasih.

arijack on January 11, 2012 at 7:39 PM said...

sippp...langsung praktek gan...makasih

Post a Comment

 

About Me

My photo
Masih menuntut di UITM.Mula mengenali dan berminat dengan internet pada umur 16 tahun.Menulis blog untuk mengisi masa lapang di samping membuka komuniti serta menyediakan kemudahan kepada semua.Terima Kasih kerana melawat blog ini.

IP Follower

Term of Use

>All post are free to copy or duplicate for any what content EXCEPT for post that have my trademark at the bottom.
>Please don't redirect download LINK/URL from this site without permission from author.
>Never use this site content for commercial purposes.
>Do not post comment with another language except for English & Bahasa.

You can help me by telling your friend, family and college members about this site.