hit counter Begin: 29.7.2010

06 February, 2010

Phisher Hack Twitter

Baru-baru ini Twitter telah menerima kejutan dari golongan Phisher. Sejumlah site torrent telah digunakan untuk mencuri nama pengguna dan password pemilik akaun yang berdaftar di Twitter. Ini merupakan kali pertama Twitter menyedari teknik yang digunakan melalui cara ini.

Twitter yang mula perasan dan mengesyaki apabila menerima peningkatan jumlah akaun yang mendadak. Penipuan phishing memanfaatkan fakta bahawa banyak orang menggunakan nama pengguna yang sama dan kata laluan untuk beberapa halaman. The perpretrator menetapkan laman-laman torrent yang memerlukan login, dan kemudian dibuat forum untuk kegunaan laman torrent, yang dijual kepada pihak ketiga atau Third Party

Twitter_Phisher

"Namun, laman-laman tersebut datang dengan sedikit tambahan - eksploitasi keselamatan dan backdoors membuatkan sistem "down"," kata Del Harvey.

"Orang ini lalu menunggu forum dan laman untuk mendapatkan popular dan eksploitasi tersebut kemudiannya digunakan untuk mendapatkan akses kepada nama pengguna, alamat email, dan password setiap orang yang telah mendaftar."

"Sebagai Peraturan umum, jika anda telah mendaftar untuk torrent torrent forum atau laman yang dibina oleh pihak ketiga, anda mungkin perlu menukar laluan anda di sana," kata Harvey.

Hakikatnya, Twitter tidak mampu mengenalpasti laman-laman web torrent yang terlibat dan terjejas.

NOTE: Sila kerap menukar kata laluan anda DAN hanya dari laman web Twitter sahaja iaitu http://twitter.com/ [Pastikan setiap ejaannya adalah betul]
 

About Me

My photo
Masih menuntut di UITM.Mula mengenali dan berminat dengan internet pada umur 16 tahun.Menulis blog untuk mengisi masa lapang di samping membuka komuniti serta menyediakan kemudahan kepada semua.Terima Kasih kerana melawat blog ini.

IP Follower

Term of Use

>All post are free to copy or duplicate for any what content EXCEPT for post that have my trademark at the bottom.
>Please don't redirect download LINK/URL from this site without permission from author.
>Never use this site content for commercial purposes.
>Do not post comment with another language except for English & Bahasa.

You can help me by telling your friend, family and college members about this site.