hit counter Begin: 29.7.2010

05 August, 2010

Mencari Perkataan Google

Saya sekarang sedang menggunakan Ubuntu 9.10 dengan code name Karmic Koala. Web browser yang saya gunakan ialah Mozilla Firefox. Kerap kali saya pergi ke homepage Google. Rasanya lebih kurang dua atau tiga ratus kali pergi ke Google Homepage. Tetapi kali ini baru saya perasan dengan gambar Google tersebut. Sila tengok gambar di bawah yang sama dengan apa yang saya nampak.

where google 1

Saya lihat beberapa perkataan dan gambar seorang pemain hoki ais lelaki. Pemain sedang tersebut memukul bola hoki. Nampak macam laju jer bola itu. Kalau kurang jelas, sila tengok gambar di bawah ini pula.

where google 2

Dari gambar itu, saya nampak jelas huruf "G", "o" dan "e"(warna kuning). Bola hoki yang dipukul oleh pemain lelaki tersebut itu mungkin merujuk atau menggantikan huruf "o". Ok, saya anggap saja bola hoki itu ialah huruf "o". Seterusnya saya mulakan mengambil huruf dari gambar tersebut dengan turutan kiri ke kanan. Huruf yang saya dapat ialah "G","o","o","l","e" dan menjadi Goole. Saya tidak dapat menemui huruf "g" yang kedua untuk menjadikan Google. Ataupun mungkinkah selama ini saya telah tersilap eja Google itu sebenarnya ialah Goole. Sudah bertahun saya menggunakan Google sebagai search engine utama saya.

Sampai sekarang saya masih belum menemui huruf "g" ayng kedua dalam perkataan Google. Kepada sesiapa yang telah menemui huruf "g" tersebut, silalah comment dan beritahu saya di manakah huruf "g" tersebut berada.

4 comments:

Nur Areefah on August 5, 2010 at 12:25 PM said...

hilang tanpa dapat dikesan =.=

Dayat on August 5, 2010 at 8:46 PM said...

agaknya dah terpukul sekali dengan bola hoki 2

Aina on August 6, 2010 at 1:25 PM said...

g lagi satu dah larikan diri kot . saya pun tak nampak g tuh pergi mana .

diraja22 on August 6, 2010 at 6:47 PM said...

radar xdpat kesan la..

Post a Comment

 

About Me

My photo
Masih menuntut di UITM.Mula mengenali dan berminat dengan internet pada umur 16 tahun.Menulis blog untuk mengisi masa lapang di samping membuka komuniti serta menyediakan kemudahan kepada semua.Terima Kasih kerana melawat blog ini.

IP Follower

Term of Use

>All post are free to copy or duplicate for any what content EXCEPT for post that have my trademark at the bottom.
>Please don't redirect download LINK/URL from this site without permission from author.
>Never use this site content for commercial purposes.
>Do not post comment with another language except for English & Bahasa.

You can help me by telling your friend, family and college members about this site.